
Iskolás gyermek
Sindelar terápia:
A tanulási zavarok hátterében viszonylag nagy gyakorisággal - több más lehetséges ok mellett- diszharmonikusan működő részképességek
figyelhetők meg.
Melyek ezek a részképességek?
-saját testen valamint térben történő tájékozódás
-látási, hallási,figyelem, észlelés és emlékezet
-látás-hallás-mozgás összekapcsolása
- sorrendiség észlelése
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Nézzük az tollbamondás „iskolapéldáját”!
A gyermek a hallási figyelem segítségével felfigyel a tanár hangjára, kiszűri a környező hangokból. A hallási emlékezettel felidézi a halott mondatot.
A hallási észlelés segítségével a mondatot szavakká, a szavakat hangokká alakítja, elkülöníti a hasonló hangzásúakat. Vizuális emlékezetével a
hangokhoz betűalakot keres. Majd az igy látott – hallot ingert a mozgásos koordinációval harmonizálja a betűalakítás során. A téri tájékozódás
segítségével a betűket a megfelelő vonalközbe írja. A betűk és szavak helyes sorrendjre a szeriális képesség ügyel.
Látható, hogy egyszerű mondat leírásához is több részképesség harmonikus működése szükséges. Ahogyan az íráshoz, számoláshoz és magához
a beszédhez, sőt, a gondolkodási funkciókhoz is..
A Sindelar- terápia a fenti részképességek funkcionáls begyakorlására teszi a hangsúlyt, a feltáró vizsgálóeljárás után. A gyakorlás a fokozatos
nehezedés elvét követi, napi 10 perc gyakorlással, szülői közreműködéssel, folyamatos kontrollal.
Meixner- terápia:
Hatékony terápia, ha gyermeke:
A terápia kettő részből áll: képességfejlesztés és olvasástechnika.
Főbb elvei:
-maximálisan alkalmazkodik a gyermek képességeihez
- fokozatosan , kis lépésekben halad
- szótagoló módszerrel tanít, mely nagy segítség a helyesírásnál
- alapja a hangoztatás és fonémahallás fejlesztésére épülő betűtanítás
- az alakilag, fonetikailag hasonló betűket távol tanítja egymástól
- fejleszti a szókincset
A foglalkozások időtartama heti egy-két alkalom / a vizsgálat eredményétől függően/.